onsdag 30 mars 2011

Ibland är det bättre att ändra sig

Igår kom jag iväg från jobbet sent. Jag skulle få bilen tvättad och så skulle du byta till sommarhjulen, men när jag kom in på morgonen hade de inte plats för min bil i garaget och jag fick lämna den efter lunch istället.

Det innebar att jag var kvar på jobbet till 18 och inte kom iväg till gymet förrän klockan var nästan 19.

Det gör jag aldrig om.

Det var precis proppfullt överallt. Jag hade ingen som helst lust att träna igår, noll inspiration, men jag vet ju att det är de träningspassen som är de bästa. När jag övervinner lättjan. Jag blir glad och ofta går de bättre än förväntat.

Jag lyckades få tag på en roddmaskin så jag kunde värma upp iaf. Men  se'n... det var fullt överallt i hela gymet!!! Inte en bänk, boll, dyna, maskin eller stång ledig. Någon enstaka hantel fanns väl, men det gör ju inte att jag kan köra mitt träningsprogram med flow.

Så jag gick därifrån.

Med planen att åka hem och sätta igång middagen och sedan åka tillbaka till gymet när det var lite lugnare, men jag insåg att klockan var 1930 och gymet stänger 21 och jag inte skulle hinna.

Så jag ska träna idag istället.

Jag VILL!

Jag ska.

Ha en bra dag. Nu smiter jag till jobbet! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar