fredag 22 april 2011

En cykel, ett kungarike för en cykel!

Neeh, så illa är det inte, men med tanke på nerköpet med joggandet så måste jag hitta något annat sätt att kunna pressa flåset än att jogga.

Trots toksköna och asdyra skor. 1600 kr är mycket för något som inte går att använda. *muttrar*

Så, det får bli en cykel.

Nu vill skrutt ha ett transportmedel och tycker att vi kan dela cykel. Det tycker jag är en lysande idé. Fast, jag vill ju kunna cykla i joggingspåret/i enklare terräng, hon vill väl mest cykla asfalt.

En hybrid med mountainbikegener får det nog bli då. Nå'n med erfarenhet av cyklar?

Det finns med stel framgaffel, med dämpad framgaffel, med skivbroms eller med gamla hederliga hjulbromskuddar och fan och hans moster. Jag vill mest bara ha en cykel som inte är asdyr, som håller för lite påfrestningar och som inte rullar tungt satan. Hur svårt kan det va' liksom?

Jag har googlat och surfat och kikat och funderat och hittat två som är rätt billiga, men som nog skulle kunna fungera. Den billigaste har jag redan haft en av faktiskt, den höll för mycket roligt i 4 år innan den blev stulen. Så, billigt är inte alltid dåligt.

Jag ska fundera lite till efter påsk. Det är lite mycket utgifter nu igen. Dykkursen ska betalas, jag måste lämna in hojen på 100-milaservice och så ska jag ju kunna ge min lilla familj mat. *s* Nåja, här är de tilltänkta offren iaf...





Skillnad?

Den första kostar 1995 kr, den andra 3895 kr.
Den första har inga krusiduller alls, den andra har dämpad framgaffel och skivbromsar.
Se'n kan jag inget mer om cykelkomponenter. *haha*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar