lördag 14 maj 2011

Fitnessfighten - dag 14

Inte för att jag har så mycket att rapportera från den här dagen, men jag kände att jag måste meddela att julgranen jag burit på min rygg väldigt länge är på väg bort!

Må den vila i frid och aldrig komma åter.

Julgranen som står i vardagsrummet under julhelgen fårmer än gärna vara den enda. :-)

Dessutom har jag ägnat natten åt att fundera på vem jag gör det här för egentligen... Jo, hela resan (även fighten) har ju från början varit för mig, men just nu ligger så mycket fokus på kroppen, muskler, utseende och då har jag liksom tappat bort mig själv någonstans.

Inte för att det är någon risk att jag ser ut som en fitnessatlet när de här 30 dagarna, men jag kan ändå inte låta bli att reflektera över det faktum att jag börjar bli fixerad.

Inledningsvis noterade jag att jag nog kommer att behöva avvänjning. Jag har tyvärr rätt. Men ändå, för vem?

3 kommentarer:

  1. För dig själv. Fortfarande. För att du ska må bättre och förhoppningsvis leva längre. Orka med vardagen och allt vad det innebär. Livet blir en aning enklare när de där julgranarna försvinner. Lycka till och fortsätt jobba!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Dag 14...det känns som om tiden rusar. Hoppas att du känner likadant

    SvaraRadera
  3. Singelmamman, tack för påminnelsen. Tydligen har jag blivit blödig i processen, för här kom det en liten antydan till en tår.

    Shamrock, jag håller inte med, men å andra sidan är hälften gjort imorgon. Det är fint.

    Kram till er båda.

    SvaraRadera