måndag 2 maj 2011

Fitnessfighten - dag 2 del 2

Idag har undertecknad brännande skinkor. Bara så att ni vet. *asg*

Dagens mat har gått riktigt okej (bortsett från att jag tog en ostskiva på knäckebrödet till lunch, för jag var så sugen på just ost. Mår liksom ändå illa så... *s*), eftersom jag mår illa är jag inte så hungrig och hittills har jag inte känt mig särskilt sugen på nå't. Förutom min makrill. Den slinker ner till mellanmål. Märkligt att det kan vara så gott?!?

Så småningom ska jag nog lyckas skaka fram lite inspiration och göra goda maträtter av den, till synes, trista menyn. Jag får ju äta massor, men eftersom jag inte ska använda fett och dressingar så har det slagit slint i skallen på mig och allt känns torrt och tråkigt. Nåja, 2 dagar står jag ut med tråkmat. *haha*

De brännande skinkorna ja, det är ju dagens träningspass.

Redan när jag ställde mig på X-trainern (jag hälsade på min nya kompis idag också, jag har faktiskt insett att Väsby-SATS passar bäst för de här 30 dagarnas träning eftersom allt finns på ett ställe och så min nya kompis förstås... *s* Vilken vändning!) brände det. Okej, bara att bita ihop. 5 minuter uppvärmning och så 10 min tempo. AJ! Behöver jag säga mer?

Samma kcal-antal som igår. Nästan. 164. Och tungt. *muttrar*

Första omgången övningar, 1-3, gick fint. Borde nog lägga på lite mer på benböj, men jag har snackat lite med Jarkko och jag ska variera lite med mina enbensövningar istället/också. Plankan... jag har jättesvårt att utmana mig själv där. När jag har kommit till 70 s så tycker jag att det får räcka, fast jag kan stå ett tag till. LATMASK!!! Å andra sidan så började jag skaka vid 60 s idag, så just idag kunde det väl vara okej. Eller inte. *s*

Så kom nästa 10 min på X-trainern och efter 3 min ville jag inte vara med längre. Allvarligt. Jag kände mig lite yr när jag gjorde benböj innan, men nu talade min kropp om för mig att jag var dum och orättvis. Stannade faktiskt och tänkte kliva av kompisen, men se'n tog jag mitt förnuft till fånga, sänkte tempot (ja, EFTER att jag börjat trampa igen då) och genomförde alla 10. Jag hamnade på 104 kcal istället för gårdagens 111, så det var väl inte så illa ändå. Om jag tänker efter.

Någon njutning var det INTE!

De andra övningarna gick sedan fint, fast kroppen var och är trött idag. Sänkte till 2 kg på lateral raise i andra omgången för att kunna göra rörelsen korrekt genom alla 15 repetitioner och fick gå ner från 20 till 10 kg idag på breda benböj, men då gick jag ner djupare idag. Förstå den brännande rumpan då!!!

Coreövningarna är det lite si och så med (förutom plankan då, som jag bara behöver stå längre i). Fick till dem hyfsat idag. Vet inte om jag gör dem fel eller om jag faktiskt är hyfsat stark? Har fått tips av Jarkko att testa sidoplanka istället för reversed crunch och raka benlyft istället för crunch. DE övningarna kommer att kännas, det VET jag!

Skön stretch, GIGANTISKA svettpölar var jag än satt, stod eller låg. Mycket vatten går det åt. *puh*

Hur i h-e ska jag klara av att göra det här i 30 DAGAR I STRÄCK?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar