tisdag 24 maj 2011

Fitnessfighten - dag 23

Jag har totalt tappat lusten att träna.

Jag är otroligt tacksam för kostschemat. Tacksam för att jag äntligen fattar hur jag ska äta för att gå ner i vikt och träna hårt samtidigt. Det har varit min största vinst hittills i den här figthten.

Men allvarligt, jag är asless på att träna varje dag och idag (igår) kunde jag verkligen inte ens engagera mig. Jag gjorde det. "Min" X-trainer var upptagen. BÅDA var upptagna, men med tanke på hur opepp jag var redan innan jag åkte hemifrån (det tog mig 2 timmar att ta mig till gymet från det att jag bytt om) så satt jag i omklädningsrummet och planerade för vad jag skulle göra om mina maskiner var upptagna.

Det behövdes, för annars hade jag bara vänt om när jag såg att maskinerna var upptagna och gått hem.

Nu satte jag mig i roddmaskinen istället. 10 min. Tog väl inte i, men blev svettig. Körde de nya övningarna, söndagens och måndagens (eftersom söndagen blev en träningsfri dag). Side squats fick jag inte till, så jag körde vidare med breda benböj istället. Biter bättre.

Hur som helst, jag tränade, men engagerade mig inte.

Nu är det 7 träningspass kvar. Jag ska självklart genomföra hela Fitnessfighten, det har jag gett mig den på och det är jag värd. Men fy satan i he-e vad jag längtar efter vila. Och vad jag längtar efter en "normal" träningsvecka. Och efter att få bygga lite muskler. Vad konstigt det lät. *L* Men jag har nog tappat en del i massa, även om jag faktiskt i vissa moment har blivt extremt mycket starkare.

Benen har tagit en del stryk i den här omgången. Jag har ju blivit sämre i  mitt högerben, tappat styrka och stabilitet, men å andra sidan är min corestyrka grym just nu. Armarna är också så där, men ryggen är på g och axlarna börjar komma.

När fighten är slut kommer jag att gå tillbaka till Georgys program en vecka eller två innan jag träffar honom igen. Jag kommer att behålla Jarkkos matprogram tills jag har nått närmare min målvikt, men kanske jag kommer att behöva lägga till lite fler kolhydrater. Vi får se. Jag börjar med att fortsätta som nu, eftersom jag orkar träna hårt varje dag (nåja, definitionsfråga).

7 dagar kvar. Jag håller ut, gör ni?

3 kommentarer:

  1. Hejsan !

    Du ger Dig inte, inte jag heller,det är inte lätt när man behandlat sin kropp så illa som jag gjort.Alkohol,nikotin o.andra tillsatser.Inte undra på att det tar tid att bli av med det.
    Du har inte skrivit hur lång Du är, men jag gissar på 170 Jag är numera 166 har krymt 1 cm.och vill ha samma slutresultat minus 4 kg som
    Dig.när jag väl nått 68, kanske det går att pressa lite till tänkte jag.Kämpa på, det lönar sig.Jag ser ut som en huvudfoting, sådana gubbar som ungarna ritar Du vet, stor kropp o.pinnar till armar och ben.
    Vi är många bloggare som håller på med att nå idealvikten.Jag är nog äldst.Ju mer jag rör på mig ju hungrigare blir jag, inte lätt att gå ner då.

    SvaraRadera
  2. Jag håller ut, absolut. Heja! Du är fantastiskt duktig.

    SvaraRadera
  3. Hej och välkommen hit, Vitsippan! :-)
    Det där med att bli hungrigare ju mer man rör på sig, det känner jag igen och det har jag äntligen fått lösningen på med Jarkkos kostschema. Å andra sidan är det nu i slutfasen av den här utmaningen en kamp, för kroppen VILL HA mer energi och VILA!!! Det har varit ett underskott under hyfsat lång tid nu och kroppen vet ju inte att det snart är slut. *haha*

    Du har helt rätt angående längden, jag är 170 cm. :-) Jag har hört att man krymper vartefter, så du är det levande beviset. ;-)

    Mitt mål är i huvudsak en stark och glad och gärna snygg kropp, det får mig att må bra. Vikten har blivit underordnad. Vi får se var jag landar, men jag blir lite sur när folk har synpunkter på hur mycket jag ska väga/gå ner. Bara för att de tycker att jag har blivit smalare nu, så ska jag fortsätta att vara överviktig eftersom de inte tycker att det finns mer att ta av?!? Jaja...

    Jag håller tummarna för att du lyckas med ditt mål, huvudfoting är ett epitet som jag förstår och som jag inte vill ha tillbaka. *haha*

    Singelmamman, TACK! Du vet ju vad jag pysslar med, jag tänker på dina soppveckor. *hua* Det är värt kampen när man får resultat och även om livsstilsförändringen är långsiktig, är det en kort period det handlar om totalt att vara så här knäpp och fokuserad. KRAMA!

    SvaraRadera