tisdag 3 maj 2011

Fitnessfighten - dag 3

Det höll på att gå åt skogen.

En suverän dag både mat- och träningsmässigt, höll på att gå åt rena rama helvetet för att det var köer på hela j-a Essingeleden bara för att (klockan 17.30 en tisdag) OCH på E4:an låååångt före Tureberg (på grund av en trafikolycka.

Jag som trodde jag skulle vara hemma vid 18 och hinna laga middag i lagom tid till jag började bli hungrig igen... Fick i mig eftermiddagens mellanmål kl.16. Som planerat. Men se'n...

Tur jag hade ett äpple i bilen säger jag. *GAAAAAAAAAAAAAAH*

Men, hemma 18.50 och 19.25 satt jag med maten på tallrik och åt. TACK OCH LOV!!!

Det bidde grillad ryggbiff med kokt broccoli och varm tomat- och paprikasalsa. Orkade inte koka bulgur och förresten hade jag redan smoffat i mig middagens kolhydrater i och med äpplet i bilen. Förresten har jag missat skinkmackan som jag skulle ha till middagen. Ooohhh.. *ler stort* Att torrt j-a knäckebröd med ett par tunna skivor rökt kalkon kan locka så mycket. *asg*

Bortsett från katastrofen som avvärjdes, så har det varit en kanondag. Jag vaknade klockan 4 imorse (inte så upphetsande iofs) och var tvungen att gå på toa. Se'n kunde fröken inte somna om. *muttrar* 05.15 gav jag upp, gick upp ur sängen och gjorde allt jag behövde göra för att kunna jobba och träna och vad jag nu behövde göra.

Klar 06.05.

Jaha, vad göra nu då? Jag skulle vara hos kund ca 08.30 och behövde åka 07.30 för att hinna med tanke på trafiken vid den tiden. Se'n hade jag ju glömt att fixa inför eftermiddagens kundbesök, något jag planerat att göra i mellantiden där, men jag åkte in till kontoret istället.

Vilket betydde att jag istället för att stressa mellan jobb och jobb, fick tid över att TRÄNA PÅ LUNCHEN!!! Vilken tur, för jag hade tamejfan inte orkat göra det efter trafik- och matpärsen. Eftersom jag varit förutseende och tagit med mig mina mellanmål, så var jag ju laddad när det var dags för träning vid 11.

Och vilket kanonpass jag fick! *lycklig* Endorfinerna sprutade i slutet och jag var astrött och bara låg och skrattade. Tur jag var ensam. *haha*

Jag lade till sidoplanka och raka benlyft istället för cruncharna för magen idag och det var bra. Tog bättre även om jag nog behöver lägga lite vikt på benlyften. Kanske så'na där viktmanschetter runt vristerna? *hmm* Sidoplankan blev 40 s per sida x 2 idag, men jag kan bättre än så.

Vanliga plankan... körde 90 + 60 s idag. 90 för att se om jag kunde, 60 andra gången för att jag blir uttråkad, vet inte varför. Undrar om jag orkar 120? Och hur ska jag göra för att motivera mig att stå längre? Det är ju inte som att jag faller ihop av utmattning vare sig efter 90 eller 60. *s*

Lite sur är jag p åden breda benböjen, vänster skinka vill liksom krampa. Undrar om jag går ner för djupt? Kollade i spegeln idag, 90 grader mellan vad och lår, det borde vara okej? Blir inte klok på den där övningen nu. *suck* Har iaf "permanent" minskat vikten till 10 kg. Eller iaf här och nu.

Har haft lite tjorvigt med vänster axel också, men där upptäckte jag idag att jag måste sträcka ut i armbågen ordentligt, så klonkar det inte i axeln och allt är frid och fröjd. Vill liksom inte ligga där med urledploppad axel. *ryser*

I övrigt är det snart dags att trappa upp konditionsdelen lite till, funderar allvarligt på att lägga in ytterligare ett 10-minuterspass i programmet. För att jag kan. Inte för att jag vill. Jag tycker verkligen extremt illa om konditionsträningen och är lättad när det andra passet är över och jag kan koncentrera mig på styrkeövningarna enbart.

Dumt att utmana mig själv redan kanske? Jag ska ju bort i  helgen... väntar till på tisdag helt enkelt. *haha*

Strax ett litet mellanmål, det blir nog den där bortglömda knäckemackan, och så sova. Jag är grymt trött och inser nu att imorgon är det dag 4 och det är 27 dagar kvar att träna.

För övrigt kan jag meddela att jag normalt är den som tränar i tjocktröja oavsett temperatur och svettmängd, men idag struntade jag FULLKOMLIGT i om någon såg mina volanger eller om det guppar och hoppar när jag tränar, för jag var så j-a svettig att jag trodde jag skulle svimma av värmeslag.

Bra träningspass helt enkelt.

Fler så'na.

2 kommentarer:

  1. Det låter som du hade en riktigt roligt träningspass. Jag provade att stå på balansbräda på axelövningen. Det var kul men svårt. Kände mig stark idag och lade på en del vikt på vissa övningar.

    SvaraRadera
  2. Tydligen är tredje dagen en stark dag! *haha* Härligt för dig! Bra tips att stå på balansbräda på axellyftet, jag gillar allt som engagerar coremusklerna ordentligt. Dock är det svårt att stå på balansbrädan på den första axelövningen. Kanske man kan göra den liggande på en pilatesboll? *vilda idéer* ;-P

    SvaraRadera