söndag 8 maj 2011

Fitnessfighten - dag 8

Idag har jag blivit mobbad för mina ägg. *haha*

Eftersom jag befinner mig vid en roadracingbana hela dagarna, är det liksom inte helt lämpligt att fixa och trixa med mina makrill- och tonfiskburkar. Alltså har jag ätit ägg. Som mellanmål. I tre dagar hittills. Imorgon blir det så också. Ägg och frukt. Ägg och knäckebröd. Ägg och ägg. *s* Idag blev jag alltså mobbad för min "matlåda". Skulle JAG lukta illa bara för att jag äter ägg menar de?!? *fnys*

:-D

Jag hade en liten äggenicident igår iofs, som har fått konsekvenser såsom en del häcklande i stort. Smällar man får ta i son hobbyfamilj liksom. Jag delar väl också ut en del, så jag får skylla mig själv. *flinar*

Nåja, idag har jag hållit kurs och styrt mitt schema riktigt dåligt. Dock har jag ändå lyckats hålla mig borta från sötsakerna (som åter igen stod uppdukade, med skillnaden att jag inte behövde stå för hanteringen utan bara gå förbi), har druckit lite mindre än jag kanske borde, har tränat mindre än jag ville och har ätit lite underliga mellanmål och en aning för liten lunch.

Å andra sidan har jag kört motorcykel i 7x20 min, kom iväg och gåjoggade 4,8 km innan middagen och har hållit igång sedan 05.30 imorse, så trots att jag inte har gjort min Fitnessfightträning, så har jag haft en lyckad mat- och träningsdag.

Min kropp börjar se lite konstig ut. Insjunken på vissa ställen, lite häng på andra och så den där bullen under naveln som jag inser består av fett och som är extremt framträdande plötsligt?!? Hur kan det sjunka in OVANFÖR naveln och bukta ut UNDER?!? Som Barbamama liksom? *märkligt*

Kroppen mår nog bra av lite vila imorgon. Idag har varit en bra dag om jag räknar ihop allt.

Natti

4 kommentarer:

  1. Idag har jag fuskat. Jag bakade en alldeles för god chokladkaka till min dotters kalas och tog en stor bit :) Men jag tränade i alla fall. Det är bara att återuppta dieten imorgon.

    Känner igen det där med äggen, det var det enda jag hann äta till lunch idag under de kaotiska kalasförberedelserna.

    SvaraRadera
  2. Tycker att du är jätteduktig! Jag har ju kommit igång och röra mej nu men den där förbaskade magen sitter benhårt, det enda är att den som du säger har sjunkit!?

    SvaraRadera
  3. Mia, det kan inte vara så att det hänger på en enda måltid. Deu är superduktig! Kör hårt! :-D

    Lippe, jag sliter. Och det har du ju rätt i, magen har sjunkit. Tänkte inte på det själv. Irriterande. *muttrar* Tack för pepp! *krama*

    SvaraRadera
  4. Jag sjunker mest under naveln och får ett jäkla häng. Har visserligen krympt lite över naveln också, men där är det mer put. Why liksom??? ;)

    Ska bli spännande att följa dig i Fighten! :)

    SvaraRadera