lördag 28 maj 2011

Spinningpasset igår och lite till

Jag körde ju ett 45-minuters spinningpass igår. Det provade jag för typ ett år sedan också, då höll jag på att svimma den sista kvarten. *haha*

Igår höll jag inte på att svimma, men fy satan i helvete vad det var JOBBIGT!!! Det låg en pöl av svett runt och på hela cykeln. *asg* Det såg ut som om någon hällt vatten där, det är illa. *s* Nu ska man tänka på att jag inte på något sätt tog i så att det brände överallt och hela tiden utan jag höll mig på en "lagom" nivå så att jag visste att jag skulle orka distansen ut, men svettningarna... OH MY GOD. ;-D

Idag är jag stum i benen. Jisses... Jag körde ju FUSTRAprogrammet OCKSÅ igår, men bara styrkedelen, efter spinningen. *dum i huvudet och envis och undrar vem det är som har tagit över min kropp* Nu var det ju test genom att köra det ursprungliga, dag 1-passet. Tur det, för annars hade jag nog legat som en blöt pöl på gymet och inte kommit därifrån. Inte för att det var enkelt och lätt ändå, men det beskrev jag ju igår. *haha*

Och så hade jag anmält mig till eventklassen Nike Get fit! på Sats i Väsby. Dum i huvudet? JA!


Bilden lånad från SATS' hemsida

Så idag körde jag det där jäkla passet. Som TUR ÄR inledde jag med 10 min tempo, lätt motstånd, på X-trainern. Det mjukade upp mina stackars benstolpar så att jag kunde röra mig i annat än kassaskåpsrörelser.

Och när det gäller Nike Get fit!-klassen... gillar man hurtfriskt peppande, intervaller med basövningar som tar med många muskelgrupper samtidigt, svett och springa runt i salen á la Friskis och Svettis-gympa kombinerat med funktionell träning i tempo... då gillar man den här klassen.

För mig var det bra för jag har svårt att kämpa själv med konditionen, det är tråkigt, jobbigt och i allmänhet värdelöst. Annars är det lite för klämkäckt för mig och påminner mig om varför jag inte gillar att gå på klasser. Utom pilates och andra lågtempoklasser. Jag klarar inte klämkäckt, men visst blir man peppad av allt runt omkring. Så, för konditionsträningens skull ska jag ge det en eller ett par chanser till.

Nike Get fit! är baserat på samma övningsbank som finns i iPhone-appen som heter NTC (Nike training club). Om man vill träna själv och få inspiration och pepp. Den är faktiskt riktigt bra. Alla övningar finns beskrivna i bilder och med video, så det är lätt att förstå hur de mer komplicerade ska gå till. Blandning av kondition, balans, core och styrka generellt. Precis som klassen.



Så, kan någon tala om för mig hur man blir av med den här demonen som har tagit över min kropp och tvingar mig att svettas och stå ut med smärta?!? *arg* Jag vill väldigt gärna lägga mig i soffan och äta praliner nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar