fredag 23 augusti 2013

Missade mål är också en erfarenhet

Semestermålet var att komma igång med promenader. Alltså promenera varje dag vi var i Kroatien.
Antal genomförda promenader, i motionssyfte då, = 0 (noll).

Japp, jag känner mig något misslyckad och japp, jag har fått 4 extra kilon runt mitten, MEN jag tänker INTE låta det förstöra det faktum att jag känner mig motiverad att må bättre.

Jag ska stanna kvar uppe ur hålet, ur soffan, jag ska sluta slösa bort min tid på oviktiga saker, ta hand om mig själv och börja njuta av mitt liv. Av att vara jag.

Jag ska prioritera mig.

Så fort jag har rett ut allt och gamla, senila moster är på plats i sitt nya hem.

Så fort jag kan börja andas.


6 kommentarer:

  1. Bra att prioritera sig själv. Men du, sätt inte för höga mål, du du blir besviken om du inte klarar dem. Sätt lägre mål till en början - klara av dem - känn dig stolt och lyckad och öka därefter på målen! Att promenera varje dag på semestern kanske vara lite överambitiöst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så, Cissi! Tack för bekräftelsen. :)

      Radera
  2. Vilken underbar bild!!!
    Och härligt att du är motiverad att må bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! Dags att prioritera rätt. Jag tror det blir mer över till andra då.
      Hoppas din semester har varit underbar! :)

      Radera