söndag 5 januari 2014

Inspiration

Det är vad jag fick ikväll (eller igår). Tack!
Jag SKA ta mig ur dvalan och blrja röra på mig.
Vilken dag som helst.
Det  är f-n inte mycket till träningsblogg om det inte blir någon träning, eller hur!

Nu hade jag förmånen att vara med på Singelmammans födelsedagsfest och få träffa bloggbrudarna som bara är AWESOME! (Ja, förutom Singelmamman förstås, som är awesomast!)

Ni som ska åka till Playitas i mars, I wish I could come with! *GAAAAAH* Det låters som en vecka i min smak och som jag behöver... Jag tror inte att jag kan åka från jobbet den veckan, men jag SKA undersöka möjligheten. Nordbygg börjar 1/4, så jag tror det blir svårt. I år... Men nästa år, DÅ JÄKLAR!!!

Till dess har jag två val:
stanna kvar i soffa /sängen och bli kvar i läge värdelöst
eller
KLIV UPP OCH RÖR PÅ DIG KVINNA!!!

Nu går jag och läggee mig och hoppas att inspirationen/motivationen finns kvar när jag vaknar.
Alltså, egentligen menar jag att jag hoppas att den där jäkla tantkroppen klarar av att översätta suget att träna till handling. Det är ungefär som att hjärna och lekamen har slutat prata samma språk eller kanske helt enkelt har utvecklat olika dialekt?
När kroppen vill röra på sig, brukar hjärnan säga NO WAY!
När hjärnan säger, nu är det dags, vad kul det ska bli, då säger kroppen SAY WHAT?!?

Osynkade är bara förnamnet.

Jag återkommer.

Ha en finfin sömn nu.

Och TACK FÖR ATT NI FINNS, FLIKKOR! <3 p="">

8 kommentarer:

  1. Lycka till!! Jag är en född latmask som efter många försök nu äntligen kommit igång och tränar 3 gånger i veckan. Det trodde jag aldrig, så kunde jag så kan du!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till!! Det gäller "bara" att komma över den där första tröskeln.
    Jag är själv född latmask som nu äntligen kommit igång och tränar 3 gånger i veckan. T.o.m. över alla helger som varit nu!
    Kan jag så kan du!! Heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grejen är ju den att jag inte ÄR någon latmask egentligen, jag ÄLSKAR KÄNSLANi kroppen när jag är helt j-a slut för att jag har tränat så hårt och bara ligger och skrattar av utmattning

      Radera
    2. och eufori. Lika mycket HATAR jag att blrja om och ändå får jag göra det om och om igen! Ödets ironi? ;) Tack för pepp, det ska gå. :)

      Radera
  3. meh!!!
    KLART du ska med till Playitas woman!!!
    Skit i jobbet, nu på stubberten. eller rättare sagt; satsa på jobbet och låt dem få en utvilad o vältränad och välmående person på sitt jobb efter den där veckan...
    Häng med häng med häng med....

    SvaraRadera
  4. Playitas ska bli så bra! Jag SKA köra 120 pass iår - det finns inget alternativ. Jag MÅSTE blir bättre att röra på mig. Och stärka rygg och mage för framtiden..

    Nästa år så!

    SvaraRadera