torsdag 2 januari 2014

Matdagbok?

Kanske är bra att börja med dagboken NU!
Jag kommer att ägna januari åt att komma igång = äta så bra som möjligt med tanke på allergi och sockersug plus att komma iväg till gymet och bara BÖRJA röra på mig.
En gång per vecka är godkänt. I januari.
Med tanke på tjänsteresa 16-27/1 får jag tänka lagom, mål som jag kan nå. Det blir bra.

Idag, 2/1, stängde av klockan och sov vidare. Till 9.30. *haha*
Frukost? Njae... 5 rostade mandlar slank ner.

Nu, lunch, ganska hungrig och VILLE äta ALLT som jag har bestämt att jag INTE borde.
Men, jag sansade mig och sitter nu med en mix av frukost och mellanmål framför mig (jag har liksom missat frukost, mellanmål och lunch) till lunch = 1 ägg, 2 knäckeskivor med makrill och en hög med snackmorötter.

Eftermiddagens mellanmål blir en avvikelse från ordinarie matplan, men det blir bra ändå. 2 miniscones med smör och ost. *mums*

Ha en finfin dag!

Kanske vågar jag mig till gymet senare i eftermiddag? Risken finns dock att jag får trängas med alla andra nyårslöften. Inte så sugen...

Hälsenan gör inte ont idag, förresten. HURRAAAAAA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar