tisdag 11 februari 2014

Dum som jag var...

... så frågade jag när vi skulle starta. ;P
Fast jag skojar bara när jag säger att det var dumt, det är ju JÄTTEBRA att vi kör igång.
Så, lördag om två veckor ska vi köra fysprov.
Jag bävar.
Kondition, styrka, vikt, centimetrar och fettprocent ska testas, så vi kan dokumentera vad som händer när jag följer kost- och träningsschemat.
Som om det inte skulle märkas? *haha*

Men, skämt åsido. Det är hemskt. Å ena sidan. Jättebra å andra. För de veckorna när vågen står still, då är det bra att kunna luta sig mot ev uppföljning som visar att jag blivit tajtare. Förhoppningsvis.

Jag är lite rädd att jag ska hamna i samma dumheter som jag brukar. Tränar som f-n och går ner och mår bra. Ett tag. Se'n släpper jag allt och blir samma slappa och slöa tjockis igen, med allt det innebär av dåligt humör, dålig hälsa, ont i kroppen etc.

Fast, jag hoppas att det här viktväkteriet och ändringen i inställning till mitt liv med mat, ska hjälpa. Och framförallt hålla i sig.

Det ÄR ett rent h-e att få ordning på medelålderskroppen. Den är jäkla envis och motsträvig.

Jag SKA VINNA!!!

Vad kroppen inte har fattat, är att det är WIN-WIN här. Det kanske den gör så småningom. Fattar alltså. Och så blir den mer samarbetsvillig? Who knows?

Heja medelålderskroppen!
Ha en finfin dag.

6 kommentarer:

  1. Go girl! Klart att du ska vinna (och jag med) Vi klarar det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hejar på dig!!! Tack för pepp. Det är ingen lätt match att vända 49 år av knasigheter. ;)

      Radera
  2. Nej det ska gudarna veta att det är tufft att börja vid 49, är i samma situation.
    Har aldrig varit direkt intresserad av träning, men inser att dom sista 49 kommer bli väldigt jobbiga om man inte gör något nu..
    Bra kämpat av dig..yoohoo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Det är skit med insikt ibland. ;) Jag litar på nå't sätt på att min kropp ska komma ihåg det här med rörelse, men det räckrr ju inte! +haha*
      Håller tummarna att vi håller ut. Pepp!

      Radera
  3. I hear you sister!
    det är som om jag skrivit den där texten själv...
    all lycka och hejja och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är till viss del en tröst att man inte är ensam, eller hur? FAST! det är ju samtidigt tragiskt att vi är så knäppa. Och liiite onödigt destruktiva. Haha. KRAAAAAAM!

      Radera