söndag 23 mars 2014

Slajmet! Jag glömde slajmet!

Här tyckte jag att mitt viktnedgångsexperiment var solklart med en isolerad faktor som kunde påverka resultatet. Mängden mat.
Så satt jag åt mitt mellanmål, en del som blev över från frukost (jag orkade inte tugga i mig allt jag hade planerat). Då insåg jag ju att en andra faktor finns att ta hänsyn till.

Slajmet!

Jag har ju ätit chiagröt till frukost alla dagar utom en den här veckan!
Så, är det den ökade mängden eller chiaslajmet eller båda tillsammans som har gett resultat?
Ska jag ta bort chiafröna och se vad som händer den här veckan?
De är ju inte speciellt goda, men jag är mätt länge och min mage verkar gilla dem.

Tur att jag inte håller på med avancerade, vetenskapliga studier för en avhandling. Då hade jag varit tvungen att välja bort en och börja om. *L*

Pöss

2 kommentarer:

  1. Huvudsaken att du får det resultat du vill ha. :-)
    Du är duktig tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Här är det viktigt med konsekvensanalys, minsann. ;)

      Radera