söndag 16 mars 2014

PMS

Medelålderskroppen har blivit med PMS.
Det är ingen höjdare.
Framför allt inte för älskade galenmannen.
Fast nu kom jag ju på det och fick ta tag i det. Även om det känns surt att be om ursäkt för något som jag inte styr över själv.
J-a hormoner.
Och på gymet idag snurrade det i skallen och kroppen kändes svag. Klen. Inte sjuk. Bara klen.
Tyvärr är det långt ifrån läge att pressa kroppen än. Så, jag klenade omkring så gott jag kunde.
Testade en ny klass, FLX. Stretching o en halvtimme. Trodde jag. Perfekt efter ett pass i gymet. Det bar det. Bara det att det var 30 min stretch med puls, så jag var lite mer död efter stretchen än innan.

Så det kan gå.

Nu ligger jag här, i sängen, med myror melkan skulderbladen (sviter efter gårdagens pilates) och fullmåneinsomnia. Antagligen lika bra att göra något annat än att försöka sova.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar