tisdag 6 maj 2014

Lavendelkudde

När jag och älskade galenmannen bodde en natt på hotell, på väg ner till Kroatien över påsk, lade jag vantarna på ett litet paket som hotellet lagt fram för sömnlösa gäster. En liten kartong med två produkter, en lavendelspray med kamomill och vetivert (ett gräs) som ska vara avslappnande och en liten roll-on med eukalyptus och frankincense/olibanum (vad det nu är?!?) som ska göra det lättare att andas.

Jag har blivit helt beroende. Sprayen doftar ljuvligt och jag duttar en spray i luften ovanför mina kuddar innan jag går och lägger mig. Se'n ligger jag och andas in ljuvligheten och somnar gott och sover hela natten. Jag rollar också på en liten dutt av eukalyptusoljan på halsen, men jag har ingen aning om den har ngn verkan. Jag bara ligger och sniffar på lavendeln.

Dessutom köpte jag en lavendelhandkräm på flygplatsen i Köpenhamn, det kom jag på nu.

JAG HAR BLIVIT TANT!!! Det slog mig just. Är inte lavendel en tantgrej? *asgarv*

Det måste vara medelåldern som intagit min kropp på allvar, snart stoppar jag nog lavendelkuddar i byrålådorna. ;)

Om det sedan betyder att jag får mer lugn och ro, mer bra sömn och böttre livskvalitet, BRING IT ON! Släpp fram tanten inom mig, lavendeldoft och allt! * haha*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar