söndag 13 juli 2014

Lucky seven - vecka 7 av 7

2,8 kg från målet. Alltså misslyckades jag big time med min utmaning.
På 7 veckor ville jag nå en 7:a som första viktsiffra, vilket innebar en viktminskning på 7,3 kg.
De senaste 3 veckorna har inte fungerat alls. Stått still och ett plus.

Sista veckan har varit riktigt eländig, samtidigt som den har varit himla bra!
Jag VEEEEET! Otroligt motsägelsefullt, men eländet har ju varit att jag har ätit. Allt, hela tiden och överallt och jag har liksom inte kunnat hejda mig.
Å andra sidan bestämde jag mig för att låta det vara så, men försöka hålla mig inom givna pp-ramar och kompensera så gott det går med träning.

Och jag har tränat något varje dag den här veckan. Skrapade ihop 41 aktivitets-pp, trots att jag oftast undervärderar aktivitetsnivån. Med flit. (Vill inte överskatta den och gå upp i vikt för att jag kompenserar med för mycket mat). Veckobonusen är tokslut = jag har ätit whoppin' 90 pp extra den här veckan.

Och resultatet? -0,7 kg
Så, jag har hämtat tillbaka det jag gick upp förra veckan. Och lyckats gå ner lite till. Trots galen matvecka. (Och egentligen är det 4 timmar kvar till vägningsdax, men jag måste få FRUKOST! NU! Därför accepterar jag gladeligen att vågen ger mig ett minus som ger en dagsvikt på 82,7 kg.)

Och jag har hyfsad kontroll på ätandet igen.

Total viktminskning i Lucky sevenutmaningen 4,5 kg.
Dagens vikt 82,7 kg
Startvikt utmaning 87,2 kg

Startvikt 26/1 99,9 kg
Målvikt 69,9 kg
Midjemått start 104 cm
Midjemått idag 88 cm (-16 cm)

Vilopuls start 67
Vilopuls 1/7-14 53

Den här utmaningen var lite för tuff, mest med tanke på att den krävde extrema insatser som jag inte ens vet hur jag skulle få till. Medelålderskroppen är inte konsekvent. Om jag visste exakt hur den skulle reagera på olika val och åtgärder, vore det rätt enkelt. ÄT mindre, rör på dig mer, gå ner i vikt,

Så enkelt är det inte riktigt. Men, en vacker dag ska vi nog bli sams. Och överens.

På torsdag är det semester. Jag kommer att väga mig på onsdag morgon och nästa mål blir att hålla den vikten under semestern.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker inte alls att du har misslyckats. Ja, du nådde inte det satta målet, men du är på väg. Du är medveten och envis. Pöss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Cissi. Envis verkar vara ordet på modet just nu. ;) Tack för pepp!

      Radera