måndag 14 juli 2014

Minsann ingen klimakteriekossa

Nä, jag har minsann inget att skylla på. Mina hormonvärden är skolboksexempel på en kvinna i fertil ålder på dag 21 i menscykeln. #¤%&

Eller jag ska väl vara GLAD egentligen!

Det som gör mig förbannad är att (nästan) alla besvär jag har haft de senaste åren alltså har berott på att jag var fet och otränad. Inget som jag inte visste om, men det gör lite ont att få det bekräftat. Okej?

Fast, med tanke på hur jag mår nu, äntligen, ska jag helt enkelt bara hålla tyst och fortsätta på den vinnande vägen. Göra som jag har gjort det senaste halvåret och skapa mig det liv jag vill och är värd att leva.

TJOHOOO!!!

Klimakteriet får vänta. Tydligen förklimakteriet också. För hormonnivåerna visar inte minsta antydan till att jag skulle vara på väg dit än.

Medelålderskroppen är ändå inte samarbetsvillig i alla lägen, men det beror uppenbarligen inte på hormonerna i sig, utan på medelåldern generellt. *haha*

Och det här med PMS grande och mensvärken från helvetet... jag testar naturliga metoder först, sedan får jag se vem som ruttnar först. Jag eller älskade galenmannen. Gynekologen rekommenderade test av fytoöstrogener (sojapreparat) för humöret/hormonerna före mens och så lite tuffare träningspass och färre kolhydrater vid ägglossning för att minska vätskeansamlingarna och slippa värken inför mens. Inga konstigheter egentligen.

Men jag är ändå lite förvånad... hormonerna är stabila. Vem kunde tro det? 18 kg och typ ett badkar fullt med svett senare. *L*

Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar