måndag 13 oktober 2014

Hur svårt kan det vara att anlita en PT?

Jag bara undrar.
I juli kontaktade jag en som är inriktad på triathlon, för jag vill träna tillsammans med och få träningsprogram komponerade av en PT som förstår hur man får ihop tre grenar i en normal arbetsvecka. Inget svar. Inte ett knyst. Trots att företaget har ett kontaktformulär och jag använde det.
Jag är troligen inte en intressant kund. Nybörjarmotionär.
Men svara det då! 

Jag tog kontakt med min favvo-PT från 2011, beskrev situationen, fick svar att han gärna tränade tillsammans med mig (och kanske till och med kunde tänkas köra ett triathlon med mig) och att jag skulle ge honom förslag på datum och tider jag kunde ses så vi kunde göra en evaluering. Jag svarade. Se'n, knäpptyst.

I slutet av augusti blev jag medlem på Sats igen. Nytt koncept, PT Start, innebär att man får 2x45 min med PT i välkomstpaketet. PT:n ska kontakta mig enligt systemet, men jag varnades att systemet var nytt och att det kunde strula, så om jag inte har hört något efter 2 veckor gick det bra att säga till i receptionwn så skulle det ordna sig. Efter 5 veckor sade jag till i receptionen. Efter 1 vecka till har jag ff inte hört ifrån någon PT.

Hur svårt kan det va'?!?

Eller är det ett tecken?

Jag kanske borde ligga i soffan och äta praliner istället... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar