lördag 11 oktober 2014

I spinningsalen!

Som sagt, jag klev upp ur sängen imorse och tog mig till gymet för ett spinningpass. Det var tungt, jag har ingen lust att träna just nu. Men, jag ska hitta motivationen igen. Jag har en del att träna för, liksom. *haha*

90 minuter. Pulsintervall. Så här såg det ut:


Och pulsprofilen:


Topparna ligger mellan 90 och 93 % av maxpuls, i intervallen var det kanske 30 s varje tillfälle, men i avslutande stigningen låg jag på 90+ i 5 minuter. Hyfsat jobbigt faktiskt. 💦 Jag är lika glad varje gång jag genomför de här långpassen. 

14 kg till målvikt. Det krävs en del tröning för det, fast i ärlighetens namn hänger just vikten mer på valet av det jag stoppar in i kakhålet. Både vad, när och hur mycket.

När vi pratar träning är det så här det är tänkt:
Från och med nu och fram till nyår - fortsätta bygga kondition, styrka och rörlighet och förbereda kroppen för triathlonträningen efter nyår.

Stärka hälsenan så att den klarar löpträning från och med januari 2015.

Jobba bort obalansen i högersidan, så att jag slipper bråka med mina triggerpunkter, det gör förbannat ont!

Hitta en PT som kan hjälpa mig hela vägen.

2015
Januari - börja träningen med fokus på triathlongrenarna (simma, cykla, springa)

Mars - Playitas med bloggflikkorna (du!) då ska jag ha nått målvikt!

Maj - Lidingöloppet MTB

Juli - #%€$£ Fjällturen

Augusti - Stockholm Vattenfall Triathlon, sprintdistans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar